inte här.

Nu har jag suttit och läst igenom gamla inlägg på bloggen. Det är ganska roligt faktiskt. Man ser direkt hur man mått den dagen man skrivet  genom att läsa orden som bildar beskrivande meningar. Jag har läst igenom inlägg från i början på detta året. Inlägg som innehåller önskningar om vad detta året skulle innehålla. Jag ska lägga upp det inlägget när årets slut närmar sig. Det är ganska många önskningar som slagit in faktiskt..

Imorgon har jag super-duper klabb med Enzo. Jag har ingen hundvakt och ska jobba kväll. Mamma är inte hemma på hela kvällen. Någon som kan hjälpa mig!? Detta är en nationell efterlysning efter en hundvakt imorgon eftermiddag / kväll! :) Jag har en plan C, men vill helst inte använda den.

Nu får det vara färsigbloggat snart för idag. Jag känner att jag behöver skriva. Det är mycket jag vill skriva, men inte här. Det är många meningar jag vill skriva och få ur mig, men inte här. Det är många tankar som behöver få komma ut genom ord och meningar, men inte här. Får prata av mig lite på jobb. Jag har verkligen världens bästa arbetskolleger, det är ni som gör att jag trivs! Det sägs så mycket roligt på jobb, haha. Det blir en viss stämning på en gynavdelning tror jag, hehe. Här är bara en av alla roliga konversioner som sagts på Gyn 28.

"En barnmorska kommer in i omklädningsrummet med sitt lurviga sadelskydd, en kollega tar skyddet och sätter det på huvudet som en mössa.
- Nej men vad gör du säger barnmorskan? Har du min fårafitta på huvudet?"

Ja, jisses vad sexsnack det är på jobbet. Det roliga är när de äldre säger det, ha ha. Riktigt klockrent! Ska försöka ta med kameran någon dag på jobb och fota lite.. Det kommer minst lika många roliga kommentarer från patienterna, men de ska jag inte skriva ut här, med risk att hänga ut någon.. Kan säga en kommentar som kom från en man som var inlagd på Kirurgsidan ett par dagar och som skulle hem.
"- Nej, nu får jag gå hem innan jag får ägglossning" Ha ha ha. Ja, stackars män som hamnar på gyn..

Over and out.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0