Mamsen.

Idag är ingen vanlig dag för idag är MAMMAS FÖDELSEDAG!!! Tjohooo! Nu börjar tantan verkligen bli gammal :) Eftersom hon med väldigt stor sannolik inte läser min blogg kan jag avslöja vad som införskaffats. Benz har köpt ( med lite handräckning) en presentförpackning med SPA-saker till badet och jag har köpt en dag med ridning av islandshästar utanför Hässleholm, vid Finjasjön. Hoppas hon blir glad.Hon får hämta paketen själv eftersom vi jobbar om varandra idag och imorgon och på fredag ska hon bort.



När jag ändå pratar om mamsen måste jag säga att hon garanterat är den bästa mamsen som finns! Hon ställer alltid upp och går med Benz varje dag på lunchen, tar honom alla kvällar jag jobbar och han får sova där när jag jobbar natt. Hon går med honom tidigt på morgonen när jag kommer hem från natten så att jag kan få sova direkt och hon betalar delar av hans mat och klippning. Hon kör och hämtar saker till mig när jag jobbar sent och där finns alltid mat om jag är hungrig och har vägarna förbi. Honär alltid glad och positiv och vill alltid hjälpa till med allt hon kan. Mamma - du är den bästa mamsen jag har! <3

Nu är det klart med ommöbleringen här hemma. Jag funderar på om jag vill ha en skön fotölj bredvid soffan bara. Det hade varit fint att slappa i på kvällarna. Sen måste jag hitta en tavla som jag gillar, det var svårare än jag trodde. Det blev iaf super med nya sakerna. Synd bara att jag köpte rätt så mycket för långa förlängningssladdar, haha. Jaja, jag får gömma dem bakom möblerna. Nu ska jag bara få loss tummarna och köpa en sån täcklist.



Just det, jag har ju julpyntat också. Jag ska ju inte vara hemma i jul, men liite pynt fick det bli ändå. Denna söting sitter i mitt köksfönster och kollar in alla som kommer och hälsar på.


Det ska bli såå sjukt skönt att resa bort över julen. Det enda som inte känns riktigt bra är att lämna Putte. Han ska bo hos mina kusiner i Sthlm med snälla Madde som huvudansvarig. Jag vet att jag inte kunde valt ett bättre hem, men det känns ändå jobbigt. Tror även att brossan kommer ha honom lite. Jag har aldrig varit ifrån honom så länge och har jag rest bort har alltid mamma haft honom. Suck. Ja, det kommer gå bra.. Han kommer få det kanonkul med Madde och de två katterna.
Underbara kusinerna Jenny och Madde och brossan, från förra julen.



Ikväll är det jobb som gäller, blä!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0