De senaste dagarna i mitt liv.

Nu var det ett tag sedan jag bloggade här. Det har hänt mycket sista tiden tycker jag. Jag har, som vanligt, jobbat mycket. Det har varit stressigt på jobbet och det känns inte lika roligt att gå dit längre. Klumpen i magen är där  hela tiden med rädla om att det ska bli sådär apmycket på jobb som det kan bli ibland, speciellt på kvällarna. Jag behövde verkligen komma iväg tidigare i fredes då vi skulle på konsert i Malmö på kvällen, men jag kunde inte lämna och allt blev jättestressigt sen.

Konserten ja, det var super. Lady Gaga är verkligen bra på scenen, bjuder på sig själv och har vettiga saker att säga mellan låtarna. Jag visste inte heller att hon skrev alla sina låtar själv, men det gör hon. När hon körde igång sina klassiker blev publiken helt galen, hela arenan höll på att lyfta, riktigt coolt! Min egna favorit är " Dancing in the dark", så mysig är den.

Jag var uttråkad en dag här i veckan och bad Stormen klippa mig. Sagt och gjort, håret åkte av, ordentligt. Dagen efter gick jag till frissan och jämnade till det lite. Innan jag hann säga bu eller bä klippte hon upp hela håret. Suck. Det var precis så jag inte ville ha det. Är rätt så ledsen för det faktiskt. Känner mig inte alls fin.. Har det uppsatt nu hela tiden i en klämboll där bak, så ser man inte eländet. Funderar på att sätta i löshår faktiskt. Frrågan är hur bra det är nu innan resorna, vad kloret för med klistret. Är rätt att det släpper då.. Får ser. Är sjukt mycket pengar också. Kostar mellan 3-4000:- att sätta i det bara och sen ska skiten av också. 

Nu har jag iallafall sålt av lite fonder så jag har pengar till resorna och utgifterna de knappa två månaderna utan inkomst. Känns bra. Fonderna skulle egentligen tas av till lägenheten, men det gjorde jag inte, så det känns ändå rätt att ta där nu. En annan mycket rolig sak är att jag ska få nya "grannar", nämligen Stormen och F:et!! Det fick det super-duper fina huset på Kvistgatan intill min lägenhetslänga!! Så glad jag är för er skull, GRATTIS!!!

Helgen i övrigt har jag jobbat som privatsköterska till en förtvivlad Storm som lyckats klämma sitt finger i en dörr rätt så rejält, legat och slappat på Jontis soffa, ätit ostkrokar ( ha ha, älskar det ordet), shoppat i Malmö, bråkat med en taxichaufför som tror han ska 700:- för att köra 12 min, blivit väckt av jobbet innan tuppen gått upp och festat till max. 

Dagen består av ett mysigt besök av min Pannis T, handling, träning med Benz, Beckfilm med sällskap och lite matlådefix. Jag MÅSTE även få på vinterdäcken snart, men jag tänkte som så att om jag väntar tillräckligt länge så kanske de sätter på sig själva!?   

Köpte en riktigt, riktigt fin kort klänning på HM. Såå fin på var den!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0